Persberichten generator Waar wil je een persbericht voor? *BoekBedrijfCrowdfundingIets andersEen goed persbericht is de eerste stap naar waardevolle publiciteit!Wat is de naam van het boek? *Wat is de naam van het bedrijf? *Voor wie of wat is de crowdfundingsactie? *Zo kort mogelijk alsjeblieft.0 / 3Wat is de bedrijfsvorm? *Eenmanszaak (zzp of vof)Midden- of kleinbedrijf (mkb)Waar wil je een persbericht voor? *Op dit moment kun je de NewsMarker persberichten generator gebruiken voor persberichten over een een boek, een bedrijf of een crowdfundingsactie. Wil je een persbericht over een ander onderwerp, dan helpen we je er graag mee. Vul hiervoor in de volgende stappen zo nauwkeurig mogelijk informatie in, zodat we een professional een persbericht voor je kunnen laten maken. Het tarief voor een op maat gemaakt persbericht begint voor zowel zakelijke als particuliere klanten bij 40 euro. Wat is het onderwerp van het boek? *Omschrijf zo kort mogelijk waar het boek over gaat. Bijvoorbeeld: honden, katten, opvoeding, rouwverwerking, Brabant, cybercrime, Sinterklaas, bevrijding, etc.Wat is de naam van de auteur? *Wat is de leeftijd van de auteur? *Wat is het geslacht van de auteur? *ManVrouwM.a.w. met welk geslacht kan de auteur zichzelf het meest identificeren?Wat is de woonplaats van de auteur? *Met hoofdletterOm publiciteit voor het bedrijf te genereren, stellen we graag een aantal vragen over het bedrijf, de speerpunten en ook de drijfveren van degene die wordt geïnterviewd. De antwoorden worden door Newsmarker verwerkt tot een interview-artikel. Het advies is dan ook om de vragen waar mogelijk te beantwoorden zoals je ook zou spreken.Kun je in een paar zinnen uitleggen wat het bedrijf doet? *Gebruik een aantal zinnen. Wat vertel je mensen over het bedrijf als ze het nog niet kennen?0 / 100Welke slogan past bij het bedrijf? *Beperk jezelf tot één krachtige zin/oneliner/slogan die het bedrijf omschrijft.0 / 20Wat is de titel of projectnaam van de crowdfundingsactie? *Bijvoorbeeld: "Help Bakker Boer de crisis door" of "Help David vechten tegen MS" etc.Zou je nu het doel wat uitgebreider willen omschrijven? *Wat is het nieuws waar je een persbericht voor wil hebben? *Geef zoveel mogelijk details en informatie. Wij maken er een lopend verhaal van voor je en mailen of bellen je als we ergens aan twijfelen.Wanneer kreeg je het idee om dit boek te schrijven? *lang geledenrecentHoelang deed je over het schrijven van het boek? *JarenMaandenWekenDagenHoeveel bladzijdes heeft het boek? *Wat is de doelgroep van het bedrijf? *particulierenbedrijvenparticulieren en bedrijvenWaar bevinden de klanten zich? *lokaalregionaallandelijkwereldwijdHoeveel mensen werken er in totaal in het bedrijf? *In welk jaar is het bedrijf opgericht? *Wat was jouw motivatie om het bedrijf op te richten? *Leg in een aantal zinnen uit waarom het bedrijf hebt opgericht.Wat kun je zeggen over het ontstaan van het bedrijf? *Waarom is het bedrijf opgericht? En zijn er belangrijke ontwikkelingen geweest tussen de oprichtingsdatum en nu?Wanneer gaat (of ging) de actie van start? *Selecteer maandjanuarifebruarimaartaprilmeijunijuliagustusseptemberoktobernovemberdecemberhet eind van het jaarhet begin van het jaarzomerJaar *Is er een doelbedrag voor deze actie? *JaNeeWat is het doelbedrag in euro's? *Waarom en voor wie is het nieuws belangrijk? *Wat is het belang? De urgentie? Wie wil je bereiken? Wie is je doelgroep? Waarom doe jij het? etc.Welk genre (soort) past het best bij het boek? *Bijvoorbeeld: roman, misdaad, science fiction, fantasy, humor, satire, biografie, stripboek, prentenboek.Voor wie is het boek geschreven? *Doelgroep van het boek. Bijvoorbeeld: kinderen, jeugd, volwassenen, natuurliefhebbers, inwoners van Amsterdam, hobbyisten, iedereen, etc.Hoeveelste boek is het op naam van de auteur? *eerstetweedederdevierdevijfdezesdezevendeachtstenegendetiendemeer dan tien boekenWat is volgens jou het belangrijkste speerpunt van het bedrijf? *Een speerpunt is iets dat erg belangrijk gevonden wordt. Bijvoorbeeld: kwaliteit, service, lage prijs, duurzaamheid, sociale betrokkenheid, personeelsgeluk, klanttevredenheid, etc.0 / 5Waarom is dat het belangrijkste speerpunt *Leg in een aantal zinnen uit waarom dit ene speerpunt erg belangrijk is.Tweede speerpunt *Bijvoorbeeld: kwaliteit, service, lage prijs, duurzaamheid, sociale betrokkenheid, personeelsgeluk, klanttevredenheid, etc.0 / 5Waarom is dit tweede speerpunt ook heel belangrijk? *Leg in een aantal zinnen uit waarom dit speerpunt erg belangrijk is.Zou je in één zin willen uitleggen waarom mensen moeten doneren? *0 / 20Zou je nu in een paar zinnen willen uitleggen en oproepen waarom mensen moeten doneren? *0 / 100Waar is het te doen? *Dit zou een bepaalde regio kunnen zijn, maar ook een specifiek adres. Geef zo gedetailleerd mogelijk informatie.0 / 909Waarom schreef je dit boek? *Leg in een paar zinnen in spreektaal uit waarom je dit eerste boek schreef?Welke boeken schreef je hiervoor? *Leg in een paar zinnen in spreektaal uit welke boeken je eerder hebt geschreven en waarom je vervolgens je meest recente boek schreef.Wat is jouw belangrijkste drijfveer en waarom? *Leg in een paar zinnen uit. Kies zelf een persoonlijke en/of zakelijk drijfveer. Persoonlijk kan zijn: familie, hobby, spaardoel, wens van jongs af aan, bijdragen leveren. Zakelijk kun je bijvoorbeeld denken aan: een bijdrage leveren, werkgelegenheid creëren, klanten blij maken, etc.Wil je hier in het kort je dankbaarheid aan de gulle gevers verwoorden: *Het advies is om één of twee zinnen te gebruiken.0 / 100Wanneer is het? *Een periode? een specifieke datum? Een aanvangstijd? Een van-tot-tijd? Kortom, alle agenda informatie over jouw onderwerp.Kun je wat vertellen over de inhoud van het boek? *Leg in een aantal zinnen uit waar het boek over gaat. Een korte samenvatting zoals op de achterflap van een boek bijvoorbeeld.0 / 100Wat zijn jouw toekomstplannen of dromen met het bedrijf? *Tip: Bedenk hardop waar je wil dat het bedrijf over vijf jaar staat.Welk crowdfundingplatform gebruik je? *Bijvoorbeeld: Patreon, GoFundMe, Getfunded, Geldvoorelkaar, Crowdaboutnow, Doneeractie.nl, Doneerdoel.nl, Dream of Donate, Facebook óf natuurlijk: "een eigen website".Vul hier de link naar de projectpagina in:Hoe werkt het? *Hoe is het boek verkrijgbaar? *OnlineIn de winkelOnline en in de winkelWaar kunnen geïnteresseerden aankoopinformatie vinden? *Dit kan een link zijn naar een webshop (bijvoorbeeld bol.com) of een link naar een lijst met verkoopadressen.Wat is jouw naam? *Geslacht *ManVrouwMet welk geslacht kun je jezelf het best identificeren?Wat is jouw leeftijd? *Wat is jouw functie of titel? *Zonder hoofdletter! Bijvoorbeeld: eigenaar of oprichter, ondernemer, timmerman, fotograaf, hovenier, zzp'er, muziekdocent, etc.Op titel waarvan laat je dit persbericht maken? *Bijvoorbeeld: de naam van de organisatie.Als er belangrijke achtergrondinformatie over jou als afzender te melden is, vul dat dan alsjeblieft hier in: Kies hier de opties voor het persbericht.Publiceer het bericht op Newsmarker.nl (gratis)Stuur het bericht naar relevante media (10 euro)Ik wil foto's of een video laten maken (nader overeen te komen)Persbericht aanvullen op basis van een telefonisch of online interview (40 - 120 euro)Meerdere opties mogelijk. Kies hier de opties voor het persbericht.Persbericht maken op basis van de aangeleverde informatie en website zonder correctieronde (40 euro)Persbericht maken op basis van de aangeleverde informatie en website met één correctieronde (80 euro)Persbericht maken op basis van de aangeleverde informatie en een telefonisch interview met één correctieronde (120 euro)Publiceer het bericht op Newsmarker.nl (gratis i.c.m. bovenstaande)Stuur het bericht naar relevante media (10 euro)Ik wil foto's of een video laten maken (nader overeen te komen)Meerdere opties mogelijk. Wil je een foto uploaden bij dit bericht?JaNeeUpload een jpg- of png-bestand van maximaal 3 mb groot. De geleverde beelden moeten rechtenvrij zijn of met (schriftelijke) toestemming van de fotograaf.Wat is jouw naam?Deze informatie komt in de noot voor de redactie, zodat journalisten weten bij wie ze terecht kunnen voor meer informatie over het persbericht.Wat is jouw e-mailadres? *Dit adres komt in de 'noot voor de redactie' te staan. Bovendien ontvang je op dit adres het persbericht van ons.Op welk telefoonnummer ben je bereikbaar?Dit telefoonnummer komt in de 'noot voor de redactie' te staan. Bovendien kunnen wij je hierop bereiken als we nog vragen voor je hebben.WebsiteGeen website? Vul dan bijvoorbeeld het adres van uw Facebookpagina in.Sociale mediaWat is jouw belangrijkste social media kanaal? Facebook, Instagram, Tik Tok, Twitter, etc.StraatNummerPlaatsnaamHet je nog een vraag of opmerking over het persbericht?Dit veld is NIET verplicht.Bovenstaande opmerking is bedoeld voor:NewsMarkerOntvangerUpload een fotoKies BestandGeen bestand gekozenGeüpload bestand verwijderenUpload een jpg- of png-bestand van maximaal 3 mb groot. Door dit selectievakje aan te vinken verklaar je dat de geüploade foto rechtenvrij is. *Ja, dat verklaar ikDe geleverde beelden moeten rechtenvrij zijn of met (schriftelijke) toestemming van de fotograaf. Eventuele (copyright) claims zijn niet voor rekening van NewsMarker of de ontvanger van het persbericht, maar worden doorberekend aan jou.Genereer persbericht!